Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kako da se oženim?

Komentari (58) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 19 novembar 2017 01:25
penzioner Cviko
Šta uraditi? Pre svega poljoprivredu na selu treba pustiti da se organizuje i da seljaka niko ne pljačka i ne laže kao što to sada rade prekupci, banke, ministarstva i drugi razni hohštapleri. Tek kad se na selu stvori zdrava ekonomska osnova, moći će mo postaviti pitanje svakoj ženi ili čoveku: da li vam više odgovara plata u gradu od nekih 200 evra ili mnogo više na selu. Idealno? Danas kad se i kod nas kako tako grade saobraćajnice, nikom od novih generacija neće biti problem, da za tren oka ode u grad na kafu, kod prijatelja a potom se vrati u svoje selo. Četri zida u gradu ili na selu su isto. U takvoj situaciji, moguće je organizovanje jedno dnevnih izleta za žene u gradu koje traže bračnog druga. Mora nešto da bude... Neko će mi prigovoriti da se zalažem da država bude "podvodač". U redu ali kažite nam kako da se ljudi upoznaju, približe? Samo organizovanom akcijom možemo u naša sela vratiti "rode". Za "rodama" dolaze i sadržaji u selu kao i u vreme socijalizma, itd...
Preporuke:
41
6
2 nedelja, 19 novembar 2017 02:39
Vladimir Dž
Uništenje patrijahalnog društva je glavni razlog svemu ovom. Priče o našem materijalnom položaju je čista glupost. U evropi ima mnogo bogatijih nacija koji imaju isti ovaj problem. Istorija je pokazala da su bogatiji slojevi društva imali manji broj dece nego siromašniji. Amerika kao bogata nacija ima u zadnjih par godina više razvedenih nego onih u braku i taj trend raste.

Elita je davnih dana smislila kako izvrši globalizaciju i da nam smanji broj. To su uradili tako što su emancipovali društva dajući ženama status koji nikad do tada nisu imali u istoriji. Žene po svojoj prirodi nemaju osećaj pripadnosti nekoj grupi, već se priklanjaju alfa mužjacima, njima nebitnog porekla. Taj ženski "gen izdaje" je najznačajniji faktor za brisanje nacionalnih granica. Žene kao polovina glasačkog tela se priklanjaju jačem genetskom materijalu u sukobu nacija.

Libaralno društva takođe imaju pad nataliteta jer žene traže alfa mužjaka sposobnog da im obezbedi dok globalisti gledaju da ih nema.
Preporuke:
68
18
3 nedelja, 19 novembar 2017 02:42
Vladimir Dž
II deo

Ima mesta u zabitima Istočne evrope gde jedan muškarac gospodari nad stotinama žena. Ženama ne smeta da dele jednog takvog mužjaka među sobom. Bitan im je samo njegov jak genetski materijal. Slično ovome u celom emancipovanom svetu imamo ogromnu disproporciju odnosa ponude i potražnje. Žene bukvalno hrle za materijalno obezbeđene muškarce ostavljajući ogroman broj muškaraca praznih ruku.

Isto društvo hrani trend da su brakovi prevaziđena stvar i da su slobodne žene sa jednim detetom u trendu. Muškarci su bukvalno nužno zlo, jedna uspešna noć parenja je sasvim u redu.

Sve ovo proističe iz naše evolucije koju su stari narodi razumeli. Oni su ustrojili svoja društva tako da budu održiva. U svim tim različitim društvima tokom vekova žene su imale isti položaj u društvu. Ovo je osnovni razlog sukoba zapadnog sveta i muslimanskog. Oni znaju da ako im žene postanu kao one na Menhetnu da će se radikalno smanjiti i utopiti u jednu bezličnu masu bez korena.
Preporuke:
50
18
4 nedelja, 19 novembar 2017 08:17
krle
Zašto čačkati po površini? Celokupan sistem društvenih odnosa, u kojem su jednakost i ravnopravnost ljudi ozbiljno ugroženi, a pritom se na razne načine uzdižu laž, licemerje i prevara, a opet sve u cilju ostvarenja sebičnih, parcijalnih materijalnih interesa, dovodi do svakovrsnog međusobnog odvajanja individua kao prevashodno društvenih bića.
Mi više nemamo sociologiju, u dosadašnjoj tradiciji solidno razvijenu nauku o društvu, al i što je još gore, imamo sve manje i manje postojanje društva. Umesto njega sve više funkcioniše zbirka nezavisnih pojedinaca, odnosno individua. Umesto društva, društvenih vrednost i na kraju, društvenih odnosa, na vetrometini istorijskog razvoja ostaju građani i, kako im se sugeriše, država i njeni voluntaristički zakoni prema istim tim građanima. Otuđenje. Levijatan !!!
Svojim ušima sam slušao čoveka, važnog, koji javno na tv kaže da je pohlepa zdrava za razvoj države???!!! On je važan ekonomista. Možda je to u sadržaju njegove nauke...?
Preporuke:
42
3
5 nedelja, 19 novembar 2017 09:08
krle
... A jedan drugi čovek, sada nevažan i odbačen, svojevremeno zaključi otprilike ovako: Objektivno gledano, čovečanstvo će završiti ili kao slobodna asocijacija slobodnih ljudi i stvaralaca, ili će se vratiti u pređašnje oblike varvarstva, samo na višem nivou... Skoro da se već vidi ...!
Preporuke:
31
2
6 nedelja, 19 novembar 2017 09:26
.
Hvala autoru na odličnoj aanalizi. Nemam šta dodati, sem možda da je primarni probblem egzistencijalna beda.
Preporuke:
31
5
7 nedelja, 19 novembar 2017 11:00
Velimir Popović
Odlično piše Đorđević. Što se tiče oblasti zapošljavanja u kojima žene dominiraju, sumnjam da ima igde veća njihova dominacija nego u sudstvu. Verujem da je ženskih sudija makar 97%.U advokatima ih je manje od 10%. Ima i to da traže sigurnost u državnoj službi, ali mi se čini da u tome ima neke državne politike.
Preporuke:
42
6
8 nedelja, 19 novembar 2017 11:29
Radoje
Odličan tekst i po dubini i po širini.Zaostajanje razvoja sela prvenstveno leži na Drzavi(koju u suštini i nemamo, jer ne postoje INSTITUCIJE)Savremene tehnologije u poljoprivredi i stočarstvu olakšavaju rad na selu, ali AKTIVAN razvoj infrastrukture u mnogome bi popravio kvalitet života u njima.Takođe GARANTOVANI OTKUP i POVOLNIJE KREDITIRANJE učinili bi život seljaka sigurnijim i perspektivnijim.Zakon po kome svaka žena rodi 4 ili više dece AUTOMATSKI dobija državnu penziju, samo uz uslov da se sva deca iškoluju bar do SREDNJEG obrazovanja, rešio bi problem nataliteta i u gradovima.Tačna je i veoma važna činjenica da Sudovi i Centri za socijalni rad, gde su žene u većini,muškarce tretiraju kao SOTONE. I na kraju opaska: Prekinite sa izrazima kao SOCIOLOŠKINJA i sličnim, jer je i to nešto nametnuto sa zapada koji za sva zanimanja koristi muški rod, ali se navođenjem imena on pretvara u opšte značenje zanimanja bez polnih razlika.
Preporuke:
31
7
9 nedelja, 19 novembar 2017 11:43
penzioner Cviko
Šezdesetih godina prošlog veka kod nas je krenuo feminizam. Tada je jedan broj pametnih ljudi ukazao na štetnost feminizma ali su bili popljuvani. Ovo danas što imamo, opisano u tekstu i komentarima, potvrđuje da su bili u pravu. Ne mogu da im dignem spomenik ali bar mogu da ih spomenem makar i mene pljuvali.
Preporuke:
40
12
10 nedelja, 19 novembar 2017 12:24
Duki
Problem nije tako jednostavan. Brakovi a samim tim i natalitet je manji u zemljama koje su visoko razvijene i gde su ljudi mnogo bolje edukovani. Problem je takoreci filozofske prirode, ljudi sa boljom edukacijom drugacije posmatraju na zivot i svet oko sebe, nisu religiski zatucani. Edukovani ljudi koji su pritom prisiljeni da rade sve vise i ne prihvataju potrosacko drusto postaju razocarani u ljude u svet oko sebe tj u zivot generalno, i samim ti donose odluku da ne donose druge ljude na ovaj surovi svet. Ja sam licno pristalica eugenike. Ako dozvolimo ljudima da se nekontrolisano razmnozavaju onda samim tim drustvo u celini postaje jedna obicna dzungla gde jaci odnosno brojnini tlaci, a tom logikom se vode i muslimani koji pokusavaju da svojim brojem nadvladaju druge i upravljaju svetom. Generalno mislim da aziski i africki narodi treba da slede put japana i evrope da se edukuju i svedu svoj broj na normalu tako da ucine ovaj svet lepsim mestom za zivjenje prvenstveno sebi samima.
Preporuke:
20
40
11 nedelja, 19 novembar 2017 14:56
Shadowsong
Naivno je verovati da je ključ višeg prirodnog priraštaja u sužavanju ženskih prava. Upravo obrnuto, potrebno je ženama dati povoljnije uslove da se ostvare i kao majke i kao domaćice i veći broj njih će se opredeljivati za obe opcije.
Preporuke:
25
19
12 nedelja, 19 novembar 2017 15:32
mile
@Shadowsong - Tako su i japanci razmišljali pa sad moraju da uvoze 300,000 kineskih seljaka godišnje da bi mogli šta da jedu. Ovo iz razloga što je japankama nezgodno da muzu krave i stavljaju slike na instagramu.
Preporuke:
28
14
13 nedelja, 19 novembar 2017 15:32
koba
Komunizam je uništio srpsko selo, a liberalizam radničku klasu u gradu. Tako da danas nemamo ni jedno ni drugo.
Čovek koji ne može da prehrani sebe, ne može ni porodicu zasnovati. Srbija dnevno danas gubi više ljudi, nego što je to bilo u najpogubnijim danima tokom minulih ratova.
Srbiju je hranio i branio seljak, a on je od države omalovažavan, eksploatisan i šikaniran.
Život na selu je častan, ali nije lak niti popularan kod mladih. Ko je otišao sa sela, taj se na selo ne vraća, a da ne govorimo o onome ko je rođen u gradu.
Preporuke:
45
5
14 nedelja, 19 novembar 2017 15:51
Shadowsong
Baš Japan nije dobar primer, jer su oni slučaj klasičnog patrijarhalnog i heteronormativnog društva sa svim negativnim karakteristikama istog. Normalno da žene u takvom društvu u 21. veku kada su neke stvari ipak jasne u manjoj meri žele da rađaju.
Preporuke:
13
15
15 nedelja, 19 novembar 2017 16:09
ZEMUNAC
Odlicna analiza propasti SELA i celokupnog drustva u Srbiji!JAVNI radovi,mozda i sa KINEZIMA,kojima treba hrana i garantuju otkup hrane ,na obnovi napustenih sela zaposlili bi mnogo ljudi!NO MMF forsira velike strane kupce,da od nasih seljaka naprave kmetove!KO je kriv za taj NEDOSTATAK vizije je SNS,i Veliki Vodja,koji rade za neokolonijalne interese stranih kreditora ,a ne za nas narod!Dobar primer je da je doveo Nemca Tenisa,da se ugradi u profit od prodaje nasih svinja,koje moze da tovi i polupismen seljak,ako mu se JASNO I PRAVNO garantuje otkup!KIBUCI u Izraelu,farme u pustinji,napravili su,od pustinje ,sa dobrim sistemom navodnjavanja,plodna polja!Jevreji,KOJI GENERACIJAMA nisu radili kao poljoprivredni radnici,uz pomoc drzave uspeli su da naprave vrlo uspesan model komuna u selima.Cak imaju i kolektivno vlasnistvo automobila,koji svi koriste,a pored su ,cesto i radionice i male fabrke,da dopune zaradu!Ovde se mogu ,preko interneta,naci i zene,no neko mora da garantuje OTKUP!
Preporuke:
20
6
16 nedelja, 19 novembar 2017 16:17
Bojan, Priština
Jako ozbiljna tema - kojom se niko ne bavi.
(Izdajničke, marionetske ološ elite se zanimaju jedino ličnim bogaćenjem)

Ustvari, ova tema je podtema glavne teme koja bi se mogla nazvati "Depopulacija Srbije" a koja uključuje i ostale podteme poput "Migracija usled bezperspektivnosti", "Krah tradicionalne porodice, učestali razvodi" idr

Društvena klima je takva da je seljaštvo sinonim za nešto pežurativno. To je slučaj već duži niz decenija, i otome zašto je to tako bi se mogao napisati opširan elaborat.

Zato o tome ne bih, nego o onom šta bi trebalo činiti:

Locirati perspektivna sela, tamo dovesti rasvetu, asfalt, kanalizaciju, komunikaciono\ingrastrukturno ih povezati sa većim centrima. Jednom rečju stvoriti jednaki životni komoditet kao u gradovima.

Pošto na selu životni prostor nije problem - mladim parovima moji planiraju višedetne porodice bospovratno dati obradivu zemlju, sazidati bar 50 m2 po članu, pomagati od pelena do stipendija.
Preporuke:
33
3
17 nedelja, 19 novembar 2017 17:52
penzioner Cviko
@ Shadowsong,
Nije problem pravo žene ako obavlja svoju biološku funkciju. Neosporna je činjenica je da je feminizam dao značajan doprinos u smanjenju broja novorođenih građana. Feminizam je krenuo kad su u Jugoslaviji bili bolji uslovi za osnivanje porodice, za rađanje, nego što su to danas. Ako stvaramo uslove u kojima se prave raznorazna opravdanja za
NE rađanje (abortusi) onda dolazimo u krajnost koja se zove nema novih naraštaja, pa time nema ni ko da sprovodi prava žene. Ako je cilj tih prava da se sami istrebimo onda je to rabota u kojoj ne želim da učestvujem. Zato dok još mogu, poručujem da je rešenje u zlatnoj sredini celokupnog ponašanja i svaki ekstremizam u pravima vodi u propast. Ili vode u neostvarenje. Spas Srbije je na selu, onakokako sam opisao u mom prvom komentaru. Upotreba Interneta na selu se podrazumeva, kao i u gradu.
Preporuke:
21
6
18 nedelja, 19 novembar 2017 22:19
Zoran
Obzirom na vasu zelju za novcem i karijerom, u odnosu na Amerikance vi ste mnogo vise neozenjeni i mnogo vise se razvodite.

To je posledica vase zelje za pomodarstvom.
Preporuke:
14
3
19 nedelja, 19 novembar 2017 22:45
...
Autor nije spomenuo pornografiju koju konzumira ogroman procenat muškaraca u Srbiji (a generalno i ssvetu). Dokazano menja svest kod muškaraca, na isto negativan način kao što feminizam i rodna ravnopravnost ubijaju žensko u ženama.
Preporuke:
36
6
20 nedelja, 19 novembar 2017 22:50
Arčibald Rajs
Za Dukija
Tako razmišljanje i dovešće do nestanka evropskih naroda. Dok Vi govorite o zatucanim muslimanima oni se razmnožavaju i za nepun vek biće većina u Evropi, a vi nastavite da sanjate svoje liberalne bajkice dok polako nestajete. Ja sam deo današnjih evropljanja ali ako nastavimo sa ovom sebičnom politikom oko smanjenja porodice da bi se komfornije živelo onda i treba da nas proguta kultura koja slavi rađanje i umnožavanje. Sve degenerisane i dekadentne civilizacije su se urušile iznutra, tako će biti i sa neoliberalnim izopačenim društvima koje slave egoizam i razvrat.
Preporuke:
43
7
21 nedelja, 19 novembar 2017 23:43
Zvonimir Bgd
"Sinko, ako se ne ozenis - kajaces se. A ako se ozenis - kajaces se..."

Ovako pocinju saveti raznih generacija roditelja, od oceva, preko deda do pradeda. Zenski preci bili bi jos ostriji s obzirom na svoja uglavnom losa iskustva.
Razvodi brakova nisu danas cesci zbog feminizma, dzenderizma i ostalih izama, nego zbog drustva koje je promenjeno u mnogim stvarima u odnosu na proslost. Nekada nije bilo toliko razvoda, ali je bilo vise nesrecnih porodica. Uglavnom su tu zrtve bile zene, to je zaista nesporno. Iz vise razloga.
Feminizam je reakcija na taj ponizavajuci polozaj zene u braku i porodici. Medjutim, ovaj pokret se premetnuo u svoju suprotnost, pa su zene apriori postale 'zasticena vrsta', gde je muskarac dezurni krivac.

Razlicite su danasnje generacije mladih od onih od pre 50-tak i vise godina. Mnogo sta se promenilo. Ljudi se mnogo preracunavaju. Vec posle prve svadje, mladi parovi se razvode. Brak idealizuju prema ljubavi. A brak i zivot su mnogo vise. To je borba!
Preporuke:
28
1
22 nedelja, 19 novembar 2017 23:59
Zvonimir Bgd
Ima onaj cuveni uvod, prva recenica kojom veliki L.N.Tolstoj pocinje svoj neprolazni roman "Ana Karenjina", a glasi:
"Sve srecne porodice lice jedna na drugu, svaka nesrecna porodica nesrecna je na svoj nacin."
Knjizevnici, teoreticari, sociolozi i mnogi drugi razlicito su tumacili ovu jezgrovitu misao izrazenu u jednoj jedinoj prosirenoj recenici.
Ne bih da pametujem ovde preko svih mislilaca koji razbijase glavu oko ove poruke diva iz Jasne Poljane.
Tek, verujem da je ovde veliki pisac svakako, izmedju ostalog, podsetio na vecnu razlicitost ljudskih zajednica od slucaja do slucaja, od podneblja do podneblja, iz jedne sredine naspram drugoj, iz jednog vremena u odnosu na neko drugo itd.
Iako za polaziste ima jedan apsolut - "srecne porodice" - jasno je da se svaka sreca moze izgraditi kroz uzajamne napore, teznje, zajednicku borbu... savrsenstva ne postoje, osim u bajkama.
A danasnje mladje generacije, cini mi se, vise su sklone bajkama nego neke ranije.
Preporuke:
20
2
23 ponedeljak, 20 novembar 2017 00:24
Kvante
Kapitalizam stvara usamljenog čoveka. Rešenje je u rušenju kapitalizma koji stvara sve one izopačenosti koje podrivaju porodicu kao osnovnu ćeliju društva. U razvijenim društvima poljoprivredom se bavi oko 5 posto populacije, ali za razliku od nas, oni imaju razvijene oblasti (kao industrija) od kojih mogu da plaćaju seljacima visoke subvencije da oni mogu da prodaju robu po nižim cenama nego naši poljoprivrednici. Ali i pored toga, evropske nacije odumiru, jer su im društva kapitalistička. Danas je trend stvaranje bezdetnih kupoholičarki koje svoje plate troše na kupovinu surogata kapitalističke proizvodnje koje kod kuće bukvalno žderu a više od polovine od toga im nije potrebno.
Preporuke:
30
9
24 ponedeljak, 20 novembar 2017 08:57
iki
@Vladimir Dz

Stvar je mnogo kompleksnija. Anglosaksonska itd tradicija misljenja nije jedina. O pojmu zivota postoje i druge, evropske, i neevropske tradicije, koje su delimicno eksperimentima potkrepljene. Ali, to je duga prica.

@krle

U mnogocemu se slazem; treba ipak spomenuti da je ogist kont shvatao sociologiju kao fiziku drustva; imajuci u vidu sve nove tekovine fizike i nauka, sociologija ipak ima smisla.

Tekst je zaprvo jako dobar. Ne ide se u krajnosti, a sve vazno je iskazano. U geopoltickom smislu, tek da ga dopunim, radi se o novom tipu rata.
Preporuke:
14
3
25 ponedeljak, 20 novembar 2017 09:58
čitalac
Dopada mi se jako tekst ali moram da izrazim neslaganje u delu koji se odnosi na neoženjene muškarce u gradu. Ja sam Bogu hvala u braku ali i iz svog i iz iskustava sebi bliskih prijatelja moram da kažem da grešite u delu koji se tiče razloga nestupanja u brak. Deo koji se odnosi na zakonodavstvo vezano za zaštitu od nasilja u porodici. Ma dajte, totalno promašena tema u ovom delu teksta. To se intenziviralo tek poslednjih par god i to nema veze sa nestupanjem u brak. Osnovni problem je prezaštićivanje i preudoban život naših generacija. Svi su navikli da budu centar sveta, da se zadovoljavaju samo njihove potrebe, ne žele da čine ustupke, zavedeni su hedonizmom, monogamijom i svim stvarima koje dolaze sa zapada, kako muškarci, tako i žene. Loše materijalno stanje je samo izgovor jer ko želi nešto, to i ostvari. Oni koji žele normalan život i porodicu su u manjini i teško im je naći srodnog partnera upravo zbog poremećenog sistema vrednosti.
Preporuke:
32
3
26 ponedeljak, 20 novembar 2017 11:26
Društvo za borbu protiv pileće pameti
Kada rešiš da se kaže sociolog a ne socološkinja biće ti sve jasno.
Preporuke:
16
3
27 ponedeljak, 20 novembar 2017 11:46
Ovako je bilo
U Srbiji broj dece je +4 pre rata, kao i vekovima unazad. Sin kad se ženi, proširuje imanje i zida mu se kuća.

Tokom komunističke okupacije u cilju uništenja seoskog stanovničtva maksimizacija zemljišta, a višak seoske radne snage, je nateran u gradove (u inostranstvo od 60tih) gde su postali jeftina radna snaga ispranog mozga u malim stanovima te se smanjio i broj brakova i dece, i u gradu i na selu.

Umesto bogatih poljoprivrednika dobili smo gomile idolopoklonika, siromašnih mozgom. Zašto da se devojka uda u kućicu ili stančić, ako već ima izbor da bira.

Problem nije od juče kao što "novokomponovani istoričari" pokušavaju da predstave, jer
u čitavoj oblasti već nekoliko decenija postoji fenomen ’produžene adolescencije’, koji se poglavito odnosi na mušku populaciju između 25 i 40 godina starosti, u okviru koje se nalazi znatan broj neoženjenih mladića i ljudi.
Dečak postaje "muškarac" u Stradiji tek kad mu umre otac
Preporuke:
20
6
28 ponedeljak, 20 novembar 2017 12:00
krle
@ . IKI
Slažem se, naročito sa drugim stavom o novom ratu koji se očigledno vodi.
Ovom prilikom nisam mislio na sociološke teorije i pitanja, već na činjenicu da je zapadna sociologija ukinula društvo kao predmet istraživanja. Za njih celina ne postoji. Onako kako im je stvarnost isparcelisana i individualizovna, tako razvijaju i nauku o ljudskoj zajednici. Pa tako imaju sociologije svih mogućih društvenih grupa, dakle parcijalnih delova društva, a da pri tom ne razvijaju svoje uvide u celinu, jer ih očigledno ne žele, ili ih se boje. Zato su im često i odgovori na događaje parcijalni. Na primer, jednostrano pojačavanje zakonskih sankcija ako su suočeni sa društvenom pojavom, koja im ne odgovara. Ili, zašto raste radikalizam crnog stanovništva u SAD? Valjda ne zato što su crni, itd.
Mi se dosta povodimo za njima i zato ovaj inače odličan analitički tekst ne otvara sintetička pitanja, koja uvek imaju snažne vrednosne i političke implikacije.
Preporuke:
7
1
29 ponedeljak, 20 novembar 2017 12:06
Raćel
Arčibald Rajs. Zaista racionalan komentar. Pozdrav.
Preporuke:
6
1
30 ponedeljak, 20 novembar 2017 12:14
ivana stojanović
Veoma studiozan tekst na temu koja se gura pod tepih .Tema nasilja nad ženama je trenutno najmodernija tema(naravno da sam protiv toga ) ali ovo pitanje i kako ga rešiti je ostalo po strani ..Poenta je da porodica i tradicionalan način života u Srbiji polako nestaje-selo je bilo srž toga.A kako ćemo dalje u ovoj globalizaciji koja sve proždire -ne zna se .Danas je jeres je sve što se kaže protiv nje ..
Preporuke:
22
3
31 ponedeljak, 20 novembar 2017 13:25
Baša Mrkalj
Muškarci na selu umesto da uče svoje sinove da se udvaraju devojkama, ohrabruju ih da piju.
Na seoskim saborima više se ne igra kolo, nego se svi nabiju u šatore i loču.
Ima i ona pesma: "Od rakije nema bolje žene..."
Preporuke:
31
6
32 ponedeljak, 20 novembar 2017 14:02
Duki
Za Arčibalda Rajsa
Nisam ja liberal naprotiv i neznam zbog cega ste dosli do tog zakljucka. Napadate me pausalno. Rekao sam da sam pristalica eugenike. Ja sam samo naveo neke razloge zbog cega se ljudi u evropi odlucuju da nemaju dece, sto je svacije pravo kao individue da odluci hece li ili nece. Treba ici na kvalitet a ne na kvantitet. Izrael moze da nam posluzi kao primer. Sacica izraelaca vedri i oblaci desetine miliona muslimana, i poseduje potencijal da ih fizicki unisti po potrebi. Ako se spustimo na njihov nivo (religiski)i vodimo njihovom logikom mislim da ih necemo time pobediti. Pravilna edukacija nas moze takodje dovesti do boljeg nataliteta - primer rusija.
Pravilna edukacija, visok nivo svesti, nauka, tehnologija, to treba da nas vodi napred a ne religija, religija nas vodi ka regresiji i cini nas masom podloznom na manipulacije svake vrste. Da uprostim, dzaba vama i deset deteta ako ih sutra izmanipulisane vode kao ovce na klanje...
Preporuke:
10
11
33 ponedeljak, 20 novembar 2017 16:42
problem opšte kriminalizacije
Velimir Popović
Što se tiče oblasti zapošljavanja u kojima žene dominiraju, sumnjam da ima igde veća njihova dominacija nego u sudstvu. Verujem da je ženskih sudija makar 97%.U advokatima ih je manje od 10%.


Znači to je problem opšte kriminalizacije. Te žene što rađaju, vaspitaju i neosuđuju političke, privredne i klasične kriminalce.
Preporuke:
5
2
34 ponedeljak, 20 novembar 2017 17:00
mala primedba
Ja bih pojednostavio.
1. Ovo društvo, zasnovano na korupciji i burazersko-kumovsko-kafanskim vezama je došlo do svog kraja. Postoje mnogi primeri iz istorije da kada jedno društvo odumire kao prateća pojava ide i pad nataliteta. Kao i opšte odavanje alkoholizmu, što je dobro primetio komentator Baša Mrkalj.
2. Oni koji još nisu podlegli opštoj pokvarenosti, primitivizmu i gluposti, a svesni su opšteg stanja u društvu, neće da prave robove za gazde i političare.
Preporuke:
21
2
35 ponedeljak, 20 novembar 2017 17:20
Milosevic Vesna
Tekst Vladislava Đorđevica je obuhvatio sve probleme neženjenih muškaraca . Ptoblem samopouzdanja i godina . Takođe je prisutna i situacija da devojke odlaze u grad i da se tamo udaju , a retko prihvataju porodicni zivot na selu .
Preporuke:
9
3
36 ponedeljak, 20 novembar 2017 17:44
Dejan Kostić
Odlična tema od životnog značaja. Stručno i studiozno obrađena. Postali smo najjače svetsko uporište radikalnog feminizma. Daleko ispred i najrazvijenih zemalja. Ako je reč o globalnoj pojavi rušenja patrijahalnog modela, onda smo na ovim prostorima, postali glavni poligon za eksperimentisanje. Sumnjam da se u bilo kojoj drugoj državi u sudskoj vlasti nalazi više od 2/3 žena, kao u Srbiji. Ima li koja druga država zakon koji samo žene vidi kao žrtve nekog oblika nasilja, poput našeg Zakona o sprečavanju nasilja u porodici? Da li bilo koja druga država ima veći broj nekih tela za rodnu ravnopravnost (zaštitu žena) od Srbije, u odnosu na broj stanovnika. Zdravstvo, školstvo, informisanje,javna uprava, sve je pod apsolutnom dominacijom ženske populacije i radikalnog feminizma.
Preporuke:
21
4
37 ponedeljak, 20 novembar 2017 18:55
Krunoslav
Odličan tekst! Sažeto i argumentovano daje temelj problema urušavanja sistema vrednosti koji Srbiju guši decenijama.
Preporuke:
5
1
38 ponedeljak, 20 novembar 2017 20:45
Drinski 1
U ovom izvanrednom clanku je dodirnuta veoma znacajna i kompleksna tema. Dodao bih samo jos ponesto kao neposredni posmatrac ovog procesa. Pre svega odumire nam selo, a kad odumre selo, odumrla je i Srbija. Razlozi leze u svim ucesnicima: najpre u drzavi a potom i u roditeljima pa i u samoj deci koja se ne zene i ne udaju.Drzava sa svoje strane mora napraviti ambijent da mlad covek moze da normalno zivi od svog rada na selu a to znaci: obavezan organizovan otkup,stabilne i dovoljne cene poljoprivrednih proizvoda (zarada mora biti veca od prosecne plate), subvencionisani programi proizvodnje ekoloski ciste hrane, organizovana besplatna edukacija,radikalno smanjenje uvoza hrane (zastita sopstvenog trzista),planska izgradnja preradjivacke industrije i naravno izgradnja infrastrukture. Sve ovo mora da uradi drzava odozgo,posto mi srbi nismo u stanju da se sami izmedju sebe dogovaramo i organizujemo.
Preporuke:
7
2
39 ponedeljak, 20 novembar 2017 21:00
Mare
Nema tu sreće gde žene zaradjuju više od muškarca onda on gubi samopouzdanje i ne oseća se dovoljno muško. Onda ta ženska emancipacija koja se gura na silu povlači i visoke ženske kriterijume tzv. Hipergamija gde devojke žele pored sebe 10% alfa muškaraca koji su u manjini i tako lutaju i gube najplodnije godine i ostaju same. Vidite kako žensko osnaživanje i radiklani feminizam koji je u Srbiji ustoličen uništava jedno društvo. A, sve pod plaštom ravnopravnosti i slobode...
Preporuke:
12
9
40 ponedeljak, 20 novembar 2017 21:09
Mare
Pa najveći procenat neudatih imaš kod fakultetaki obrazovanih koje zaradjuju iznad proseka apropo toga da je natalitet slab zbog para.
A decu najviše radjaju devojke koje nisu mnogo obrazovane možda imaju srednju školu. Kad se ima nešto više para onda se ide u hedonizam i ugadjanje sebi tad brak nije u planu,dok manje obrazovani idu u brak da bi lakše preživeli kroz vreme. Srbija 2017. je 10x bogatija nego pre 70 godina pa je natalitet takav nije to do para.
Gura se liberalizam i taj neki individualizam samodovoljnost, svako je za sebe niko neće da se žrtvuje devojke bi da se udaju bogato da dodju na gotovo, žive u bajkama.
A dosta njih je promiskuitetno, i ima abortuse iza sebe tako da nisu za ništa više od same zabave.
Preporuke:
17
7
41 ponedeljak, 20 novembar 2017 21:13
Drinski 2
Problem je sto drzave nema, a postoje grupe privatnika za koje mi redovno glasamo, a oni se iskljucivo bave licnim bogacenjem i ne misle o drzavi i narodu. Smanjenje populacije je direktan minus vladajucih garnitura.
Drugi problem lezi u roditeljima (to je moja generacija) koji preterano razmaze decu (narocito musku i narocito majke!) i uzimaju na sebe obaveze da ih serviraju do 40 godina, razvijajuci u njima lenjost, preterani hedonizam pa i nepotrebni potrosacki mentalitet. Lenjost je danas najopasnija bolest u Srbiji, a mi je kod svoje dece razvijamo, umesto da ih od malih nogu ucimo radnim navikama. Tako od njih pravimo neku vrstu invalida.
Mi roditelji treba da svoju decu orijentisemo na stvaranje sopstvene porodice, da ih naucimo da se ne boje sutrosnjeg dana, a za to su im prvo potrebne radne navike. Problem je sto mnogo nas, bivsih samoupravljaca,i samo nema radne navike.
Preporuke:
11
1
42 ponedeljak, 20 novembar 2017 21:21
nemanja
S obzirom da se danasnje zen(sk)e odlucuju za udaju tek nakon iskustava s dvocifrenim pa i trocifrenim brojem muskaraca, momci se s punim pravom pitaju:
ako se ozenim, da li ce to biti moja zena? Da li ce deca biti moja? Ono sto zene danas mogu doneti u brak, to se moze kupiti. Ono sto je za brak vazno, to se za novac ne moze kupiti, a to zene vise nemaju: bezuslovnu posvecenost porodici, privrzenost muzu, vernost, odlucnost da se porodica odrzi i kroz teskoce... A te se osobine dobijaju samo kroz strogo vaspitanje, koga vise nema. Zene danas pre braka rade sta hoce, kako hoce, s kim hoce. A takve zene nikome ne trebaju.
Preporuke:
14
9
43 ponedeljak, 20 novembar 2017 21:39
Mare
@Zvonimir Bgd

Nikad žene nisu bile podredjene.
Vrati se u nićinsko doba tu je muško morao da prati trag životinje da bude snažan i da ulovi i donese ženi i deci da jedu. Pa onda krenu ratovi a svi muškarci izginu za njihovu slobodu i nikom ništa. Muškarci su uvek bili diskrikisani a ne žene, uvek su radili teške i rizične poslove od vitalnog značaja za jedno društvo. Danas je to još tragičnije pa je muškarac objektivno gledano gradjanin drugog reda. Žive kraće, kasnije idu u penziju,više oboljevaju, stopa samoubistava i beskućništva mnogo veća. Pravno su diskrimisane od strane države prilikom razvoda. I tako lista je dugačka.
Preporuke:
12
6
44 ponedeljak, 20 novembar 2017 21:40
Drinski 3
Naravno i skolsko vaspitanje mora biti orjentisano na obucavanje vrednog, strucnog i samostalnog coveka.
I na kraju sama deca. Prvo treba da shvate da njihov buduci zivot zavisi, u prvom redu od njih samih,a potom od roditelja,drzave itd. Treba "uzeti sebe u ruke" nauciti nesto raditi (ali se posvetiti tome jer svaki je zanat zlatan, i on ce da te hrani), ne "srozavati se" u lenjost,jurnjavu za modom, alkoholizam ili drogiranje - jer to znaci da si u startu izgubio bitku, predao si se. Mali napori u mladosti u ucenju i samodisciplini se potom visestruko isplate. Mnogo su ti vece sanse da sutra ne postanes necija jeftina radna snaga koja zna samo slusati komande.I naravno najvaznije je nauciti misliti svojom glavom,ugledati se i podrazavati dobre primere a ne padati u zavist. U teskim vremenima koja dolaze, najvaznije je imati jaku porodicu, jer deca su ipak jedini sigurni oslonac u starosti.A starost obavezno dolazi. I jos jednom: ne bojte se sutrasnjeg dana.
Preporuke:
9
1
45 ponedeljak, 20 novembar 2017 21:47
Lola
Smatram da ima svega a najviše siromaštva, pomodarstva i kukavičluka.
Što je više neoženjenih u okolini, nebitno u gradu ili selu, to je takvo stanje prihvatljivije. Veliki je strah od odbijanja, puno je alkohola. Same porodice iz kojih mladi dolaze su nefunkcionalne pa nema motiva za brak. Rano se ulazi u intimne odnose dok se roditeljstvo odlaže, samim tim ne postoji potreba stupanja u brak. Ne zaboravimo pornografiju, velika očekivanja sa obe strane, nametnuti modeli sa medija. Sela bez puta, bedne kuće, težak rad, odvajanje dece zbog školovanja..
Preporuke:
22
1
46 utorak, 21 novembar 2017 03:29
Seljak bezemljaš
Najtragikomičnije je kad se o selu raspravlja iz toplih stanova između dobrog jela i rijalitija i "sporta".

Taj neoromantičarski zanos o "povratku na selo" mogu da zamišljaju samo oni koji u životu nisu ništa radili kao većina "internet demokrata" koji su ceo život proveli u kancelarijama za stolom čekajući da se završi radno vreme ili "padne plafon".

Život i rad na poljoprivrdnom imanju, ne trpi klasične birokratske "stručnjake"

- nisam raspoložen danas da radim
- odspavaću pa ću doći kasnije
- izaćiću ranije da prošetam
- uzeću bolovanje pa idem na odmor
- sve što mogu da uradim danas ostaviću za sutra

Da bi poljoprivrednik zaviosio da li će grad da uništi sve jer nema protivgradne odbrane obzirom da su političari potrošili pare na sebe i podmićujući gradske penzionere, a onda smanjili otkupne cene da bi hranili gradsko stanovništvo.

A ko bira političare. Gradska birokratska većina "titovih pionira", koja je i uništila selo u opštoj degeneraciji i infantilizaciji.
Preporuke:
15
2
47 utorak, 21 novembar 2017 03:45
"mi letimo u nebo" "mi znamo svoj put"
Fokus je prebačen na gradse lezileboviće koji studiraju godinama da ne moraju da rade, dobijaju džeparac od roditelja i ne moraju ni da rade ni da se žene. Za malo da dobijemo "predsednika države" koji je "student" više škole u 27 godini, bez dana radnog staža za koga glasaju internet degenerici.

U Srbiji u kojoj je 65% stanovništva živelo od poljopriverede pre pljačke Srpskih porodičnih zadruga od komunističkog okupatora za zemlju,

dočekali smo 2016 godinu sa samo ~113 hiljada registrovanih osiguranika poljoprivrednika i ~200 hiljada poljoprivrednih penzionera

što pokazuje jasne razmere namernog uništenja poljoprivrede od gradskih "seljačina" koji rasprodaju zemlju da bi uvozili đubre od hrane iz "evrope" i trovali stanovništvo.


Kako da se poljoprivrednik oženi kada suluda država mu razrezuje isti porez bez obzira koliko ima hektara zemlje i članova porodice. Isti porez i obaveze za PIO ima "poljoprivednik" sa dve košnice pčela i onaj koji ima desetine hektara zemlje.
Preporuke:
9
4
48 utorak, 21 novembar 2017 13:54
Luka Balj
Vladislav u svojim tekstovima, ne samo da registruje problem i ukazuje na kritičnu divergenciju fenomena indukovanih ideologijom (radikalnog) feminizma, već i nudi rešenje - a to je upravo obračun sa tom agresivnom ideologijom. Pitanje je realizacije tog obračuna, odnosno na koji način i kojim sredstvima ga izvršiti, te da li je on upravo moguć bez korenite duhovne promene, pre nego promene svesti.
Preporuke:
4
4
49 utorak, 21 novembar 2017 14:40
@Luka Balj
Vladislav registruje problem i ukazuje na kritičnu divergenciju fenomena indukovanih ideologijom (radikalnog) feminizma, već i nudi rešenje a to je upravo obračun sa tom agresivnom ideologijom.
Ako ne peru mužu i svekru noge u lavoru i posle piju vodu onda su "radikalne feministiknje".

Jesu nam "radikalne feministiknje" od "slobodnih izbora" dovele na vlast "bivše" članove titove komunističke okupatorske bande koji rasprodaju i izdajo ono što nisu sa titom rasprodali.

Koliko je muževa pobeglo u sigurne kuće od tih "feministkinja"? Jel su žena vaspitane da trpe batine ili muževi?

Kapitalisti su a i komunisti, uveli jeftinu žensku radnu snagu, i time smanjili dotadšnje plate muževima koji su izdržavali celu porodicu.

Ko i radi i kuva, čisti, pere, uči sa decom, "feministkinjama". Muževi? Koji sem ždranja, pijenja i gledanja "sporta" nemaju nikakvih obaveza?

I posle se čude što su se žene opametile i neće da se udaju za "neardentalce" "koji tuku žene toljagama po glavi"
Preporuke:
12
8
50 utorak, 21 novembar 2017 17:09
married in Sabac
The article is devastating in its evaluation of the current status of the average Serbian male in Serbian society. Unfortunately, as the author points out, the influence of the western, liberal, feminist movement has made a huge impact on all aspects of life in Serbia.
I am a Serbian woman born in the US who chose to live in Serbia and to marry in Serbia. I must tell you that while living in the US many single women were faced with the same issues regarding the emasculation of men as a result of the lobbying efforts of lesbian, man hating feminists. Men were reluctant and almost terrified to approach women whom they wished to potentially date and marry some thirty plus years ago in the US. Can you imagine what it is like now? If Serbian men and women don't STOP blindly following the lead of the evil, LGBT lobby which has infiltrated our country I am afraid that we will become extinct sooner than we may think. WAKE UP SERBIA! STOP BEING ASHAMED OF YOUR ROOTS!
Preporuke:
13
5
51 utorak, 21 novembar 2017 23:16
Seljak Bezemljaš
Za početak jedna narodna priča.
Nekakva Zorica, na pešačkom prelazu kolima udari čoveka.Njegov prijatelj, koji je išao za njim psuje a Zorica mu kaže:
"Vi ste zaostali"
"Zgazila bi ti i mene, da ja nisam zaostao"

Daleke 1866.g.Vladimir Jovanović je zapisao da se Beograd guši u bedi (između ostalog)
i zbog "majmunskih civilizatora".
Vladimir Jovanović nije samo veliko ime naše politike i prosvete.On je i ideolog Liberalne stranke.Otac našeg liberalizma.
Pa kada on govori o "majmunskim civilizatorima"onda mu treba verovati.
Konzervativci daju društvu stabilnost a liberali ga menjaju.Ali ekstremni liberalizam je mnogo štetniji od zatucanog konzervativizma.
Ne smeju se unositi ustanove i pravila do kojih jedno društvo nije došlo prirodnim putem.Ako se to uradi uvek važi konstatacija Vladimirovog sina Slobodana Jovanovića:
"Oni su od društvenih ustanova i života napravili hekatombu"
(hekatomba je u staroj Grčkoj bila žrtva 100 volova a sada veliko stradanje)
Preporuke:
12
1
52 sreda, 22 novembar 2017 04:56
Student
Gospodo, seoska sredina za gradovima zaostaje u mnogo čemu. Ljudi žele uslove koje nude gradovi u pogledu zapošljvanja, obrazovanja, životnih prilika. Zato se iz sela migrira u gradove, iz manjih gradova u veće, i na kraju, iz Srbije na Zapad.

Umesto što se traže izgovori, kome je zaista stalo, neka radi na ravnomernom razvoju Srbije i neka rezultate donese što pre. No, bojim se da je kasno. Srbija je svedena na Beograd i Novi Sad. Drugi krajevi će se jednostavno isprazniti i to će biti to. Ostaće mala dunavska državica.

Vi nemojte očekivati da se neko dobrovoljno osudi na kmetski položaj na selu, i ne prebacujte krivicu na devojke i mladiće koji žele da se školuju i napreduju. Krivica nije na njima, već na onima koji su propustili decenije da u svim delovim Srbije stvore uslove za normalan život. Umesto toga, 95% države je zanemareno i sada se neko čudi.
Preporuke:
11
3
53 sreda, 22 novembar 2017 20:13
el srbinjo
indijcim masovno dolaze iz unutrašnjosti u bombaj. napuštaju svoje kuće i žive na bombajskim ulicama u kartonskim kutijama. bolivud.
Preporuke:
5
0
54 četvrtak, 23 novembar 2017 13:46
Krivi Stojko
Društvo treba da postigne konsenzus oko toga da srbijanski seljaci nisu nikakvi "farmeri" nego mahom sitni zemljoradnici koji se generacijama dovijaju kako da prežive i da im po mogućstvu nešto pretekne. Tek nakon toga moglo bi se raspravljati o tome kako ljude motivisati da se upuste u proizvodnju robe koja je tražena, skupa, a može se proizvoditi na maloj površini i angažovanjem prvenstveno članova porodice. Sve dok trabunjamo o "ukrupnjavanju poseda" bez koga se na selu ne može živeti, mladi će napuštati sela a svoju očevinu će za neku crkavicu u arendu izdavati seoskim gazdama, tzv. mini-tajkunima. To je klasična i planirana pauperizacija koja se sprovodi od strane države (vlasti) po starom principu "osiromaši pa manipuliši". Ko bi inače krstario zemljom u Vučićevim karavanima kada bi seljaci imali pametnijeg i isplativijeg posla?
Preporuke:
4
0
55 petak, 24 novembar 2017 22:45
sbo
Odličan, ali odličan tekst/analiza.
svaka čast majstore.
Predlog za sledeći tekst:
uticaj istog izroka (iz zaključka) na brak, broj dece i nj vaspitanje!
Preporuke:
0
1
56 nedelja, 26 novembar 2017 08:46
Rajko Zivotic
Problem ide daleko unazad. Od trenutka kada je skocio standard u Srbiji/Jugoslaviji i porodice spale sa petoro do devetoro dece na jedno ili dvoje dece. Deca su pocela da se vaspitavaju prezasticenja i bez razvijenog instikta za prezivljavanje vec cekanje da mu bude sve obezbedjeno. Tu su starije generacije, odrasle u tezim uslovima totalno ubile u pojam svoju razmazenu decu nesposobnu da samostalno razmisljaju i donose odluke. Sto se tice Sumadije ona ima i tu nesrecu da je u posleratnom periodu totalno zapustena i gurnuta u stranu i narod ismejan. Ta omladina je ostala na marginama drustva.
Ako se pogleda da su pesme u 60 tim i 70 tim ispevane pesme tipa Majka salje sina jedinca u vojsku to je bio trend. Trebalo je biti savremen i nemati decu. Za to vreme u Americi i uopste na savremenom zapadu porodice su imale 5 oro ili 6 oro dece koja su vaspitavana da se bore za svoje zivote jer im se nista nece dati.
Preporuke:
1
3
57 nedelja, 26 novembar 2017 20:18
Majstor Bob
Ovo je teška i mučna tema. I nema mnogo veze sa parama. Znate da najbogatije zemlje sveta takođe muče muku sa natalitetom, dok zemlje gde se gladuje imaju to što imaju. Jedino objašnjenje koje postoji je da se promenio mentalitet muškaraca i žena, a posebno žena, koje prosto više neće da rađaju. Zatim, treba znati da momak sa sela ne može pružiti novoj generaciji devojaka ono što one traže... itd...
Preporuke:
5
2
58 petak, 01 decembar 2017 16:00
Dalibor
Nizak natalitet je najveći srpski problem.Sve dok se ne vratimo svojim korenima i tradiciji biće nam tako.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner